četvrtak, 30. kolovoza 2018.

VA - Summer Days & Summer Nights

Dragi moji evo konačno jedne prave ljetne knjige kod mene u pravo vrijeme za nju, - u ljeto. Kao što znate ja vam ne vjerujem u "sezonske knjige" pa sam tako ako se sjećate prije nekog vremena početak proljeća slavila čitanjem Božićne knjige, ali ovaj put odlučila sam biti konvencionalna jer ova knjiga je baš jako ljetna i ne odgovara mi izvan sezone, tako da sam ju počela čitati prošlog, a završila sam ju i pišem o njoj ovog ljeta.
Summer Days & Summer Nights (Twelve Summer Romances) je zbirka kratkih priča najpoznatijih autora YA književnosti, uredila ju je Stephanie Perkins i sama poznata autorica.
Postoji i zimska verzija zbirke i ona se zove My True Love Gave to Me i o njoj ću nadam se više znati oko Božića.
Kao što naslućujete radi se o 12 kratkih priča 12 različitih autora koje povezuje zajednička tema ljeto i ljubav i tu sve poveznice staju. Priče se događaju u prošlosti, budućnosti ili sadašnjosti, protagonisti su LGBT osobe, osobe s invaliditetom, različitih rasa i nacionalnosti, ima horor priča, SF priča, običnih ljubavnih priča, sretnih i nesretnih, običnih i neobičnih. Zbog tolikog izobilja šarenila i različitosti za neke priče sam mislila: "Ovo je tako cool i super želim kupiti i pročitati sve što je ovaj pisac napisao i to ODMAH!" Za neke druge sam mislila: "O Bože, spasi me ovo je taaakooo dosadno!!" Jednu bit ću Vam iskrena nisam završila i to ponosni DNF jer mi je bila grozna, a dala sam joj ni više ni manje nego pet šansi. Sad ću Vam napisati malo više o svakoj, ali malo jer priča ima puno.

1. Head, Scales, Tongue, Tale by Leigh Bardugo
Ovo je iznimno jaka priča i super početak zbirke, SF ali divna priča kao da gledaš film u glavi pravo remek djelo ali vam ne smijem ništa otkriti jer je sve spoiler, nakon nje definitivno želim čitati The Grisha Trilogy i Six of Crows Duology iste autorice.

2. The End of Love by Nina Lacour
Ovo je lijepa priča o kraju jedne ljubavi i pronalasku sebe jako mi se svidio stil pisanja i svakako ću pročitati knjigu We Are Okay iste autorice.

3. Last Night at the Cinegore by Libba Bray
Ovo je posveta klasičnim tj starim horor filmovima i starim kinima u malim mjestima, a ujedno i jedna cool ljubavna priča. Ova autorica ima iznimno bogat opus i iako su mi mnoga djela na listi želja najviše me privlači The Diviners

4. Sick Pleasures: For A and U by Francesca Lia Block
Ovo je jedna retro 80's ljubavna priča ok je i cool na trenutke, ali nažalost ništa više od toga.

5. In Ninety Minutes, Turn North by Stephanie Perkins
Priča urednice ove zbirke mi je bila super i cool, ali mi je nešto nedostajalo (guglanjem sam shvatila da se prvi dio priče nalazi u gore spomenutoj zimsko - Božićnoj zbirci i da se ona treba čitati prva, ali kasno palim pa....) ipak se da sve pohvatati i super je toplo oko srca kao na kraju dobre romantične komedije. Što se tiče Stephanie Perkins na polici me već čeka njezina najpoznatija knjiga Anna and the French Kiss i zimska zbirka My True Love Gave to Me a potom i ostatak "Anna trilogije" i horor There's Someone Inside Your House

6. Souvenirs by Tim Federle
Ova priča me nažalost nije ni malo dotakla i bila mi je dosadna.

7. Inertia by Veronica Roth
Ovo je jedna super SF ljubavna priča koja bi bila dobar početak za cijelu knjigu na tu temu cool mi je svijet koji je spisateljica smislila i voljela bih znati više o njemu, kao i o likovima dragi su i vrlo živi. Ovo me potaklo da Divergent serijal iste spisateljice i filmove napravljene po njemu krenem čitati i gledati što prije.

8. Love Is The Last Resort by Jon Skovron
Ljubav u odmaralištu za bogataše, zaposlenici spletkare, vuku konce, glume matchmakere malo mi je sve to bilo sapuničasto i pretjerano i morala sam se vraćati u tekstu da skužim tko je s kim jer se u malo stranica zapletu čak 3 ljubavne priče.

9. Good Luck and Farewell by Brandy Colbert
Ovo je priča s jakom Afroameričkom notom tako da tko voli takve serije i filmove definitivno će mu se svidjeti i ova priča, meni se jako svidjela, definitivno ću čitati i Little & Lion iste spisateljice.

10. Brand New Attraction by Cassandra Clare
Ovo mi je najatmosferičnija priča jer mjesto radnje je lunapark, ali mračni kuća strave tip luna parka idealno za cool SF ljubavnu priču u koju svoje "šapice" umiješaju čudovišta i crna magija, fora zar ne? Ovo mi se jako svidjelo definitivno ću čitati njezin The Mortal Instruments serijal da budem iskrena, Grad od stakla me već čeka na polici (da da znam sramota je što već nisam).

11. A Thousand Ways This Could All Go Wrong by Jennifer E. Smith
Ovo mi je možda najdraža priča u cijeloj knjizi jer sam subjektivna, naime u ovoj knjizi se pojavljuju osobe s invaliditetom, točnije, osobe s autizmom i one se opisane na lijep način, cool s puno poštovanja i bez stavljanja invaliditeta u prvi plan (iako je on rekla bih jako dobro portretiran), u prvom planu je osoba i ono što ona svojim kvalitetama donosi priči. Jako mi se svidjela, svakako ću čitati još nešto ove spisateljice, ona je napisala puno knjiga i ne znam otkuda početi.

12. The Map of Tiny Perfect Things by Lev Grossman
Ova priča mi je bila grozna i ni nakon pet pokušaja nisam ju mogla završiti sorry ali kad ne ide, ne ide. DNF SORRY!

Na kraju preporučujem li ja ovu knjigu ili ne?
Preporučujem ju kao ono za što je stvorena - ljetnu knjigu od koje možete otići i vratiti joj se kad god to poželite ili čak kao knjigu koju ću uzeti u ruke kada mi bude nedostajalo ljeto. Ipak, od srca ju preporučam kao način da "isprobate" kako pišu svi ti slavni pisci o kojima stalno pričaju svjetski blogeri i vlogeri.
Ja i dalje ne vjerujem u sezonske knjige, recimo da je ovo iznimka koja potvrđuje pravilo. :)

Nema komentara:

Objavi komentar